" Walau perjalanan hidup aku tidak sempurna sebagaimana kalian, namun aku masih punya kehidupan untuk dibingkiskan. Setiap apa yang berlaku akan tersimpan rapi, tidak akan pernah luput dari kotak memori"

Tuesday, June 10, 2014

Si Kopi & Si Baby

Kucing Jalanan.







aku jumpe mereka berlegar2 di kaki lima kedai.
'MENANGIS' memanggil ibu,
'MENANGIS' mengemis rezeki dari manusia yang lalu lalang,
'MENANGIS' mengenang nasib yang tidak punya teman,
'MENANGIS' kerana mereka tidak dapat merasa belaian dan kasih sayang manusia,
'MENANGIS' kerana disepak manusia yang tidak berhati perut,

Lalu aku angkat mereka kedalam pelukan aku,
peluk erat supaya mereka berasa tenang walaupun sebentar.

manusia jahanam kah kalian yang suka menganiaya makhluk tuhan ?
Bumi ini milik kalian kah bakhil memberi tumpang teduh untuk mereka ?
Beratkah tangan kalian memberi secebis rezeki dari tuhan ?
Susahkah hati kalian melihat makhluk tuhan yang setiap saat berzikir kepada penciptanya merasa tenang sejenak ?
Seronok kah kalian jika ditukarkan tempat, merasai kehidupan mereka,
Siapa tahu ? Jika Tuhan mahu beri pengajaran,
KUN FAYAKUN, MAKA, JADILAH

NOTE : Semoga Kopi dan Baby bahagia dengan mama baru,
             kakak miss both of you :'(

No comments:

Post a Comment