" Walau perjalanan hidup aku tidak sempurna sebagaimana kalian, namun aku masih punya kehidupan untuk dibingkiskan. Setiap apa yang berlaku akan tersimpan rapi, tidak akan pernah luput dari kotak memori"

Tuesday, June 10, 2014

EXPRESS JOURNEY !

10.30 bertolak.
11 lebih di Tol Gombak.
dan selebihnya di Highway Si Volkswagen Kuning.



perjalanan pertama ke Janda Tak Baik..hahaha
Janda Baik meh..hehe
pergi sana sebab ada kenduri adik kepada kawan ayah.
Kenduri dia seriously memang santai..
sebelah sungai kate kau !
Dia sewa tapak chalet tu..
Lauk dia pun, memang piyor orang pahang neh,
Ikan Patin dia bagi kau,
hahaha.

spesis aku ni memang x makan ikan patin..hahaha
bukan x makan, TAK BERAPA laa..
entah x tau kenapa, tekak aku kembang bila dengar ikan patin..haha
Tapi bila ngenang kan awak tu perut dah lapar dari pagi x makan..
gua gagahkan la jugak diri untuk makan..
alhamdulillah, nasib baik boleh telan, ke awak dah lapor..ke cane..?
lepas tu dia ada sediakan ayam panggang, ada orang tolong bakar kan dan potong,
selebihnya kau layan diri lah kan,
ade kaki, ade tangan kan..haha

Perjalanan ke dua kita terus ke Bukit Tinggi, Bentong.
BERJAYA HILLS.

Hajat hati nak menginap di Colmar Tropicale.
Masa mak suruh tengak availability bilik tu tarikh yang nak reserved tu semuuuuuuuuuua PENUH !
ermm, dapat Tengok je la.

Gua bagi dua versi dalam blog ni..haha

Versi Pertama.
Versi Colourfull yang nampak macam English2 sikit..Lawo la jugak kalau ade kaler cenggini.
Versi Kedua.
Versi Black and White yang nampak macam gambo seram zaman dolu-dolu, saje gua kasi effect macam zaman Renaissance, kahkahkah.
hahaha, pun boleh main versi2 kat sini,
bukan ape,
gua nak test balik skill fotografi masa kat giat mara dulu..
dah lama tinggal kot.

Pergi Japanese Tea House 





Nasib baik mak ngn ayah larat lagi..
bukan ni je tangga k, banyak lagi..haha


Gua malas nak masukkan gambar Japanese park ni.
sebab gambo sume buruk, bukan sebab gambo buruk tapi sebab tempat dia x lawo,
macam x berjaga je..
Macam mana kau nengok suramnye gambor black and white aku, camtu lah hati kau bila sampai sana..pishang.
Peh ! 
Kalau siapa yang suka environment ala2 hutan tu, aku x tahu lah ape expectation korang.
aku suka tempat2 camtu, tapi bila tengok tempat yang xde fasiliti camni, x best lah jugak kan*fasiliti kau*
i mean kemudahan lah..ye laah, kot2 kita nak bawa mak, ayah ke, sedara mara ke..
*nasib mak ayah aku larat lagi*

sape yang cadang nak pergi tu batalkan je lah niat..
kahkahkah *penghasut

masa aku naik tangga aku dengar sorang nenek ni, kesian dia, merungut2 penat,
justeru aku membuat kesimpulan.
]"sape yang nak bawak orang tua tu, hah, ghentikan lah"
 kena panjat tangga bagai..
dah lah kerusi rehat pun xde, ade pun 2 khemah kecik je, tu pun dekat pointview dia..

seriously,
xde ape pun best..
kt bukit tinggi ni.
berbaloi pun pergi balik je, kalau duk sana mau mati akal aku, dengan line xde..
kahkahkah..

Untuk orang yang nak honeymoon ke, datang untuk makan tidur,
yang datang untuk betul2 nak rehatkan kepala otak tu, haa, hangpa boleh la ke sini..
Kalau yang macam family tu, aku suggestkan cari la ketempat lain.
Cuma kelebihan dia BANDAR dia je yang cantik. *BANDAR SAHAJA OK
MAksud aku Colmar Tropicale itu sahaja.

haa, tu cameron tu dah dekat, baik lencongkan kereta ke sana, dapat jugak maka stoberi.

Lagipun sebelum pergi sini banyak dah aku review blogs2 pasal holiday kt sini,
MAJORITY, semua kata xda apa.
mak aku cakap "baik kita duduk kat janda baik sana, ade sungai, x crowded.
x mahal..hahaha..Tapi x apa lah kan, itu rezeki,
alhamdulillah, sekurang2 nya kita ada pengalaman tengok bumi tuhan.."
*OK mak..*

BYE-BYE Berjaya Hills..
Harap xjumpa lagi..
hahahaha




Far Far Away.
Good Bye Duke's Kngdom..
Snow White nak balik dah ni.. *Berangan

Moral : Mak kata " setiap Perancangan yang x jadi tu mesti ada hikmahnya"
Contohnya : Kitorang nak book kat situ, alih2 dah penuh, mak kata bagus pun xjd sebab kitorang dah mati akal x tahu nak kemana kt situ, dengar pulak cerita pasal "something" makcik aku jumpe masa duk sana, lagi laa,,hahaha


No comments:

Post a Comment