" Walau perjalanan hidup aku tidak sempurna sebagaimana kalian, namun aku masih punya kehidupan untuk dibingkiskan. Setiap apa yang berlaku akan tersimpan rapi, tidak akan pernah luput dari kotak memori"

Tuesday, September 17, 2013

Birthday Suprise ?!

Ahad malam..
15/9/2013..
aku plan untuk buat celebrate birthday mak ngn ayah..so aku pakat ngn abang2 n adik2 aku untuk buat surprise kt mak ayah..
so,bermulanya pada pukul 9 pagi mak aku kejut untuk bangun..
die tanye " nak ikut mak x pergi rumah pakngah "..
aku dengan mamai nye tanye..
" Mak ade pergi mane2 x lepas g umah pakngah,ade pergi beli barang x " ?
" Xde kot..tengok lah kalau sempat "
so, dengan kemengantukkan yang tahap gaban sebab baru sampai rumah dari johor malam tu..aku sambung balik tidur kejap.. kalau mak kate ade pergi beli barang, aku bangun mandi.. IMMEDIATELY !
sebab nak ngepow ayah mak aku suruh beli barang aku..hehe..
malas nak kuar duit kan..
" Mak ade tinggalkan makanan kat dapur tu,nanti makan lah"
lepas je mak aku keluar..
aku pi gatai kaco adek aku yang baru nk smbung tidur kat sebelah..
" Ummi ! jom beli kek ? "
" Nak buat ape? "
" Untuk mak ngn ayah laa "..
*tengahari*

Dah plan ngn abang aku yang sulung ngn second tu..oke ngam !
last2 abg aku yang sulung xdpt nk join sebab dia kerja malam..
so,tunggu punya tunggu abang aku yang second tu balik..
terpakse tunda kejap surprise tu sebab ayah aku ade kerja..
time tu dah pukul 11 lebih (malam)
tepat pukul 12 time mak ngn ayah dah ade kat meja makan..kitorang dalam bilik dah tergedik2 nk bawak kek kuar..
adik aku spoil plak..kluar bilik tersengih2..mak aku tanye kenape..sengih2 lagi die kehulu kehilir mngikot mak aku ke dapor ke depan..
last2 aku kuar tutup lampu depan, terus abang aku kuar dari bilik bawak kek sambil kitorang nyanyi lagu birthday ramai2..
gila babeng aku nak nyorokkan kek tu dalam almari baju kau..! tapi dalam kotak laa kek tu..
nasib kek tu bukan jenis kek yang boleh melt..punye teliti nak jage..setiap sejam aku pantau kek tu..

even celebrate tu secara spontan aku dapat idea lepas bangun tidur dari mak aku kejut..
tapi tetap aku rasa meriah jugak gelak2..cari sedih skit la abg aku yang sulung xde..xbrape nak complete satu family..




oke,muke aku agak excited terlebih..so aku kasi mosaic sikit..kang mimpi ngeri plak tengok aku.







" Tiada apa yang lebih indah dari melihat mak n ayah kita tersenyum "
betul kan ? :)


p/s : acanoo gua nak kuruskan pipi ea ??
kasi tips sikeeettt..
bulat gile .. :(



No comments:

Post a Comment