" Walau perjalanan hidup aku tidak sempurna sebagaimana kalian, namun aku masih punya kehidupan untuk dibingkiskan. Setiap apa yang berlaku akan tersimpan rapi, tidak akan pernah luput dari kotak memori"

Friday, September 13, 2013

Assignment 5star Punya !! Putri Pacific Hotel.

Hah..assignment kat Putri Pacific Hotel ??
kemain kauu buat assignment nyee..
5star hotel nyaah..haha
k,k..gurau jee..
ni memang asgnment k..xtipu,sumpah !
asgnmnt ni di beri oleh EN.A (Nama Dirahsiakan).
senior lecturer untuk subjek Excellent Customer Service.
so ! tugasanya iyelaah..
" Korang pergi 5star Restaurant atau 5star hotel,pergi merasa duduk atau makan dekat sana, before end of semester hantar report,siapa nak buat,buat, siapa xnak buat,xpayah, tiada paksaan, yang terbaik sahaja dapat extra mark 5."
What thee..... !!
extra mark cuma yang terbaik je ENCIK A ??
"yee" !!
abes tu yang lain cemana?
"saya kata yang terbaik je,yang lain lantak situ arr"..
walah..terkedu ! 
then Puan A pon terangkan lepas ENCIK A keluar..
" kami suruh kamu pergi bukan semata2 untuk dapatkan markah,yang penting kamu ada experience,bila lagi kamu nak pergi tempat macam tu ? nak tunggu dah kerja ? tunggu dah kawin ? dah ada anak lagilah x merasa. Sekarang ni lah kamu patut experience semua ni. "
k,baik puan..*nada pasrah*
So,group aku, 
4orang,2 laki,2pompuan..
aiman,afiq,ekin,aku.
gerak pukul 4,sampai bandar JB dalam pukul 5,masuk CS jap sementara tunggu waktu Walk-In Dinner start  pukul 6.30.
muke dengan penuh khusyuk main ipad..haha !

ok,nervous ! haha
masuk2 je ade waiter sambut,tunjuk tempat duduk,kitorang pun duduk, afiq,aiman dah blah dulu pergi amik makanan..
so,aku start dengan salad buah then yang ringan2 dulu..
lepastu aku ajak ekin pergi kat kaunter F&B dia mintak permission kat manager dia nak ambik gambar untuk asgnment..
ya Allah..manager dia series low profile gile !!
Terbaikk !
dia siap cakap..
"eh,saya bukan manager ! yang tu manager " 
dia tunjuk orang yang jaga kaunter..haha,
nasib baik la ada akak senior waiter tu bagi tau kalo x sampai ke sudah aku ingat yang jaga kaunter tu manager..haha
lepas dah abes ambik gambar semua,.
sambung makan ! nak pecah perut rasanya..
kalau dekat kaunter tu ade sediakan penimbang berat untuk sebelum masuk & selepas keluar buffet aku rasa bercambah membiak kolestrol segala lemak aku..haha !
sial je ayat..
memang terbaik la service hotel tu siap ada band yang menyanyi..pergh ! 
so,aku uploadkan banyak gambar kali ni..
tapi untuk video lagu band yang menyanyi depan meja kitorang tu aku x dpat nak upload sebab xtau cemana nak rotate video tu,kalau aku masukkan nanti masing2 teleng kepale.
have fun tengok makanan tu..telan air liur banyak2 k..

Ni Manager dia !! sempoi gila manager jadi penyambut tetamu.


Senior Waiter & F&B Manager.


Dining Area.
Dining Area.
Foodline Area.
Foodline Area.
Coffee Mechine (the oldskool and the newskool)
Western Food's Chef.
Pasta with Cream Cheese Sauce and Smoked Beef.


Daging masak hitam.

i dont know this,yang pasti atas dia ada peach.

EXPRESSO !! 1 shot drink and your head will Bang !
Pahit coffee dia memang kaw !

Blueberry cake.

Cappucino, Chocolate ice ream and Toffle Pudding.

ini x tahu.




Cappucino and Toffle Pudding.
Afiq and Aiman.



Ekin.




Sanada Band from Indonesia.








Infront of  D'Coast Bar.

D'Coast Lounge. Front of the D'Coast Bar


Rembat fon membe pergi ambik gamba.
sangat x senonoh aku nii..ada sebab k, bateri kamera aku dah habes.
k,itu sahaja untuk entry kali nii.. ! :)
Ade gaya CEO x ??

ABAIKAN caption itu..
tapi mudah2an jadi orang yang berjaya satu hari nanti..
insyaallah.
bye !!

No comments:

Post a Comment